سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار دبیرکل نهاد:

کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برای نگهداری کتب ارزشمند است

دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل در سفر استانی آذربایجان شرقی با همراهی مدیران نهاد ۱۴ شهریور ماه با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، دیدار و گفتگو کرد.

کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برای نگهداری کتب ارزشمند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در این دیدار با اعلام علاقه و اعتقاد خاص به نهاد کتابخانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر کتاب‌های خطی زیادی در برخی حوزه‌های علمیه و مدارس شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی وجود دارد و نگهداری از این کتاب‌ها سخت است. هر کس از من بپرسد کتاب‌های خود را به کجا اهدا کنیم، من کتابخانه مرکزی تبریز را پیشنهاد می‌کنم. خود بنده بیشتر کتاب‌های خود را به این این کتابخانه اهدا کردم، چراکه معتقدم شرایط نگهداری کتاب به‌خصوص کتب قدیمی و ارزشمند در آنجا بسیار مناسب است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم مزیت دیگر این کتابخانه را نگهداری مجموعه‌های اهدایی به تفکیک دانست.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود برخی مشکلات در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: امید است مشکلات مربوط به ساختار و بودجه نهاد رفع شود.

کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برای نگهداری کتب ارزشمند است

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد و حوزه‌های علمیه برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ما همواره قدردان توجه شما به حوزه فرهنگ‌ و کتاب هستیم و امیدواریم شاهد استمرار توجه جنابعالی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به این حوزه باشیم.

رمضانی با اشاره به ظرفیت استان آذربایجان‌شرقی از جمله داشتن سابقه فرهنگی، وجود افراد خیر و هم چنین منابع مالی، تأکید کرد: امکان توسعه کتابخانه‌ها در این استان بیشتر از این است و جا دارد با تزریق منابع مالی شاهد گسترش ارائه خدمات باشیم.

وی خواستار توجه نماینده ولی فقیه به منظور استفاده از فضاهای موجود در حوزه‌های علمیه و مساجد، به منظور ایجاد کتابخانه عمومی با مدیریت نیروهای متخصص شد.

گفتنی است در این دیدار که محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، حسین حاجی ابراهیمی مدیرکل دفتر مرکزی حراست، هادی آشتیانی مشاور اجرایی و امور حوزه دبیرکل، زهرا جعفری مشاور رسانه‌ای دبیرکل، محمدمهدی زرافشان سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرکل را همراهی می‌کردند؛ اسد بابایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از وضعیت و خدمات کتابخانه‌های عمومی استان و اقدامات صورت‌گرفته پرداخت.

کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برای نگهداری کتب ارزشمند است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 10 =